|
MOZGÁSKOTTA
A módszer alapgondolata ötletesen egyszerű, egészében mégis képes volt megújítani az óvodás korúak testnevelési gyakorlatát. Középpontba állítja tervszerű játékosságot, a kibontakozó ismeretek élményteli alkalmazását. Komplexitásában ígéretes alternatívát kínál. A módszer gyakorlatában az érzelmek, az ismeretek, a figyelem, a gondolkodás és az emlékezet nagy jelentőséggel bírnak. Olyan gyermekeknek is élvezetes és hasznos fejlesztési alternatívát kínál, akik a megszokott teljesítményközpontú mozgásoktatásban kevésbé jeleskednek, esetleg elfordulnak attól. A továbblépést nem időhöz kötjük, hanem a feladatok végrehajtásának minőségéhez. Lehetőséget teremtünk a gyerekeknek az önellenőrzésre, hibajavításra. Komoly koncentrációt igényel a gyermekektől a pontosságra való törekvés, a maximális végrehajtásra való összpontosítás. A módszer szervesen kapcsolódik az óvodai élet egyéb tevékenységeihez –matematika, környezeti nevelés, irodalmi nevelés, zenei és vizuális nevelés .
LABDAPROGRAM
Az óvodások kedvenc játéka a labda – ami egyben sporteszköz is. A mozgáskottával párhuzamosan ezt is korcsoportra és foglalkozásokra bontottuk és hozzácsatoltuk az általunk kidolgozott mozgáskotta tematikánkhoz. Ebben is a játékosság mellett a fokozatosság és az egymásra épülés kapta a fő hangsúlyt.
ÚSZÁS
- Szeptember közepétől november közepéig heti 1 alkalommal
- Március közepétől május közepéig heti 1 alkalommal
Középső- és nagycsoportosoknak
KORCSOLYA
- November közepétől március közepéig az úszást váltva heti 1 alkalommal Középső- és nagycsoportosoknak
| |